M'n eerste stapjes & woordjes - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu M'n eerste stapjes & woordjes - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu

M'n eerste stapjes & woordjes

Door: Stefaninbarcelona

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 Augustus 2010 | Spanje, Barcelona

Hey Iedereen!

Hier zit ik dan, alweer twee weken op weg van mijn stage. Na een dag met bijna 40 (!) graden hier in Barcelona is het moeilijk voor te stellen dat het in Nederland zulk bagger weer is. Als het kon stuurde ik een paar graadjes warmte die kant op!

Er is in twee weken ontzettend veel gebeurd, ik zal proberen met verschillende verslagjes alles te vertellen!

Aankomst en eerste dagen: De vliegreis op vrijdag de 13e ging goed, rekening houdend met het feit dat lopen nog steeds moeizaam ging. Ik had in de vroegte van die vrijdag totaal geen idee waar ik terecht zou komen, ik had besloten alles maar gewoon over me heen te laten komen en later wel te bepalen wat ik er van vond. Op Barcelona aangekomen was het niet moeilijk om een taxi te vinden die mij op Carrer de Sicilia 178 kon afzetten. Met een kleine 20 minuten stond ik er plots: voor mijn woonadres van de komende 5 maanden!
Tsja, en dan sta je voor de deur zonder te weten waar je moet aanbellen, laat staan welke kamer het ook alweer precies was! Gelukkig ben ik na een klein halfuurtje en op opgevangen te zijn door vriendelijke mensen terecht gekomen bij de 'huisbaas', zij hielp mij naar de eerste verdieping toe (wat hier eigenlijk de tweede verdieping is) en toen stond ik binnen! Een eerste indruk? Veel licht, genoeg ruimte, mooie kamer, uitzicht over de hele straat, echt een hele mooie kamer, schoon (na een beetje poetsen) en geschikt om langere tijd te wonen!
In de loop van de dag ontmoette ik een voor een mijn huisgenoten:

- Joch (klinkt als "Hutch" ): Een Mexicaan van 27, verlegen maar zeer intelligent van aard. Spreekt verschillende talen en werkt als een IT-consultant.
- Alexis: Een Fransman van 24, doet zijn afstuderen hier en rookt graag wat groene gras. Geweldig om mee te koken.
- Alexander: Een Engelsman van 23, beetje het straatschoffie, veel gokken en roken. Prima om mee samen te leven maar treur er niet om dat hij volgende week dinsdag weer teruggaat naar Engeland.

De eerste dagen hebben voornamelijk uit stilzitten en kleine stukjes lopen buiten bestaan. Gelukkig hebben we digitale tv (aangesloten op een gigantische harddisk) met allerlei programma's waarmee ik me kon vermaken. Zondags ben ik met de Mexicaan op stap gegaan en is mijn verkenning van Barcelona pas begonnen!

Meer over de stad later!

Saludos,

Stefan


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2010

Een eerste terugblik!

07 November 2010

FC Barcelona, Montjuïc & De Paus!

29 Oktober 2010

Un mes ha pasado

03 Oktober 2010

Veel te veel..

24 September 2010

Een bijzonder weekje
Stefan

Stage lopen in Barcelona: - Strand; - Goed weer; - Leuk huisje; - Top werk! - 5 maanden genieten!

Actief sinds 28 Aug. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 14685

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 30 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: