Een bijzonder weekje - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu Een bijzonder weekje - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu

Een bijzonder weekje

Door: Stefaninbarcelona

Blijf op de hoogte en volg Stefan

24 September 2010 | Spanje, Barcelona

Hey Allemaal!

Wat is het leven in Barcelona toch mooi.. net terug van een hele lange dag werk, die ook weer bijzonder was. Ik kan het dan ook niet laten om even over afgelopen week te vertellen, hectisch/leuk/druk/gezellig/sportief,het was het allemaal!

Eens kijken waar ik mn verhaal ga beginnen, een lange dag zon op je hoofd en dan helder typen gaat niet samen, ik zal mn best doen!

Het was zaterdag 18 september, een zaterdag waarop ik weer eens lekker vrij had. Ik heb lekker geluierd, ben vooral gaan wassen en slapen. Sanne die werkte tot 15u, deze heb ik dan ook opgehaald uit d'r werk. De rest van de dag niet veel ondernomen omdat we daar simpelweg de energie niet voor hadden!

Zondag was bijzonder. Mijn grote broer zou in Nederland de Dam tot Damloop gaan lopen, daar waar ik vorig jaar heb meegedaan. Ik was heel benieuwd hoe hij het eraf zou brengen en 's ochtends uiteraard even gesmst. (Avond daarvoor gebeld).
Wat denk je? Loop ik hier de deur uit met mn fiets om een tour te gaan doen (zondag is het altijd doodstil op straat, heerlijk), lopen er ineens duizenden mensen over de straat langs mijn huis! Bleek hier ook een groots hardloop-evenement gaande te zijn waar ik dus niets van wist! Het ging om de Mercé-loop (10km) als een soort opening van de feesten die vandaag begonnen zijn. Mercé is hier het grootste feest van het jaar en men is hier dus ook vrij en gaan massaal de straten op om optredens te bekijken, spelletjes te spelen. Kortom: Koninginnedag op z'n Catalaans/Spaans. Het mooie was nog dat ik door die menigte heen moest om naar het startpunt van de tour te gaan, duurde 10 minuten haha!

Deze tour van zondag (naar Camp Nou toe) was er weer eentje uit het boekje, superleuk gezin uit 't Noorden waar het echt de moeite waard was mee te fietsen. Tijdens hun bezoek aan Camp Nou wou ik mijn standaardterras bezoeken alleen was deze gesloten. Hier tegenover zat een gigantisch luxe hotel met ook een terras. Hier ben ik gaan zitten, wat bleek: waren ze de boel aan het versieren in Oktoberfest stijl. Vond ik dat erg? Neehoor! Lekker met een Telegraaf, Wienerworst en Apfelstrudel het anderhalf uur 'uitgezeten'. Wederom, wat kunnen sommige momenten toch ontzettend lekker zijn!

Na lekker getourd en relaxed te hebben op zondag ben ik maandag weer aan de slag gegaan op kantoor. Dagen gaan steeds sneller voorbij (zeker nu ik tijdelijk een eigen kantoor heb). Het was goed merkbaar dat het deze week, eind september drukker zou worden dan gewoonlijk. Niet alleen deed het weer gek, de ene dag regen en de andere dag vollop zon met 30 graden, maar ook waren er aparte mensen tijdens de tours. Niet negatief bedoeld hoor, maar je moet denken aan: kluizenaars, gezellige belgen, supergroepen uit Volendam, work-a-holics uit Limburg, tandartsen, gezinnetjes, huisvrouwen (met aanstekelijke lachen) en ga zo maar door. Je raadt het, vervelen doe je je niet tijdens de 3 uur durende tour (meestal nog uitlopend).

Toen was het maandagmiddag. Waar het de vrijdag voor het weekend al superrommelig was tijdens de tour (mensen te laat, regen, te lang over de tour doen) was het dinsdag toch wel heel bont:
Met een groep van 8 belgen ben ik van start gegaan voor een Total Tour door Barca. Nadat zij ietswat vertraagd waren (starttijd 12.00, echt weg 12.30) ging de tour tot ongeveer de helft vlekkeloos. Omdat we nu op het midden van de dag een pauze hielden leek het mij een goed idee gelijk kort te lunchen. (Haha, een goed idee, hoe kom je erop) Na een dik halfuur uitgetrokken te hebben voor een pauze van normaal 15 minuutjes gingen we met volle magen de tweede deel van de tour tegemoet. Al iets over het schema vertrokken we van de eerstvolgende stop vandaan. En jahoor, de eerste lekke band was een feit! Na dus net een terras verlaten te hebben, heb ik de belgen opnieuw op een terras gezet en ben ik met de persoon in kwestie (die van de lekke band, aléé) naar de dichtsbijzijnde fietswinkel gegaan. Ik gaf toch echt heel duidelijk aan dat het een kwartier zou duren voordat we terug zouden zijn. Na een stukje lopen, de fiets omgewisseld te hebben en weer terug gegaan te zijn waren de Belgen op het terras gaan zitten... althans het grootste deel. Wat waren de overige vrouwen nou gaan doen, zijn ze teruggelopen naar de duurste winkelstraat van de stad om daar te 'kijken'. Deze waren onvindbaar en heeft een hele zoekactie gekost (van de mannen) om ze te traceren. Na de lunch, lekke band en shoppende vrouwen konden we verder met een tour die uiteindelijk 4,5 uur geduurd heeft. Uitputtend maar ook wel weer heel erg leuk. Daarna gelijk even naar de andere kant vd stad gefietst om koffie voor op kantoor gehaald. Ik had er dus echt een flink aantal kilometers opzitten!

Dinsdag een lange dag kantoor. Dan denk je, die Stefan toch, die zal wel moe zijn. Neehoor, daarna gewoon de fitness-school ingegaan. Alsof het nog niet genoeg was hier even al het vocht dat er nog inzat eruit gezweet. Mn voet hersteld helemaal van de 'stijfheid' sinds ik weer ben gaan hardlopen, het sporten in zijn geheel geeft een boel energie! (Dit had ik volgens mij al een keer gezegd). Zoveel energie dus! Dan denk je, daarna duik je lekker je bed in toch? Nee! 's Avonds voor het eerst Sanne opgepikt van haar 'late-shift' en samen door het mooie Poble Nou (nieuwe wijk) over de langste straat van Barcelona teruggefietst. Dan denk je, nu moet je toch wel heeeel moe zijn? Dat klopt!

Woensdag een tour gedaan en daarna kantoor. Ben 's Avonds wederom naar het Hilton toegefietst om Sanne op te pikken. Met een beetje doorfietsen duurt het een kwartier, toch weer een stuk sneller dan met de metro. De rustige dag v/d hele week. Heb eerlijk gezegd geen flauw idee of ik een tour had! Denk het wel!

Donderdag (gisteren) wéér een tour, met een diverse groep. Erg leuk, veel verhalen van zeer diverse mensen. Dit blijft toch altijd apart, hoeveel informtie over hunzelf mensen kwijt kunnen tijdens een tour. Zeker niet oninteressant!
In de avond weer gefitnessd. Eric (de baas) had dinsdags al meegedaan met het programma wat ik normaal doe (ongeveer een 1,5uur) en deed dat weer gisteravond. Erg leuk dus, met elkaar sporten. Ook Rigtmar (andere baas) en Martijn (collega) gaan bijna standaard elke week een paar keer mee sporten. Een soort teambuilding dus, maar vooral even ontstressend na lange dagen.

Ja en dan vandaag, een lange dag! Zal het minder uitgebreid vertellen dan al het bovenstaande:

Het is vandaag dus Mercé, de feestdag waarop heel Barcelona platligt, niemand werkt en iedereen massaal de straat opgaat. Behalve die gekke Nederlanders die rondfietsen natuurlijk! Een beetje gespannen ging ik de eerste fietstour tegemoet. Wetende dat het heel druk kon worden was het maar de vraag of er overal doorheen te komen was. Met een groep van 10 man ging het na een 45min. al fout doordat we helemaal vast kwamen te staan bij een geweldige parade. Erg leuk om te zien natuurlijk, maar deze mensen hadden 2,5 uur en we moesten wel door de stad heen. Na een tijdje 1 meter per minuut gelopen te hebben zijn we omgefietst en hierbij was goed te merken dat er echt heel, HEEL VEEL mensen op de been waren! Na de eerste optredens hier een daar gezien te hebben keek ik al uit naar de middag, daar stond onverwachts nog een tour gepland en ik had aangeboden die te doen. De eerste tour heeft toch ruim 3 uur geduurd en was hectisch. Toen was het tijd om te lunchen bij de Sushi-bar. Dit was gelijk het afscheid van de twee (bijna)voormalige stagiaires: Tim en Agnes. Na gezellig gegeten te hebben kon ik dus weer op pad. Het werd alsmaar drukker in de straten dus ik was blij dat ik 'maar' twee mensen hoefde rond te leiden! Na 16.00 verzameld te hebben ben ik op pad gegaan voor een van de leukere tours tot nu toe. Ik zal niet snel vergeten hoe we tijdens keiharde muziek op de pleintjes hebben gestaan, proberend een uitleg te geven. Hoe we lekker op een terrasje hebben gezeten, eind van de middag, met ruim 29 graden! Hoe we in het stadspark onder het genot van wat churros van de vele mensen, activiteiten en rumoer hebben genoten. (Het lijkt wel een date zo haha). Zo kan een lange werkdag dus ook heel erg tof zijn!

De rest op kantoor had de middag vrij genomen, deze ga ik dus zeker volgende week even inhalen! Morgen en overmorgen heb ik weer een tour, dit komt dus neer op een 5 of 6-tal tours in de afgelopen en komende dagen. Wel is werken in Barcelona een van de beste dingen die me tot nu is overkomen! Ik denk dat ik even lekker ga eten en zo Sanne ga oppikken van het werk. Hopelijk kunnen we nog even genieten van de supermooie optredens in het park. (Vanmiddag bungelden er al een 6-tal mensen op 50 meter hoogte aan een hijskraan Cirque de Soleil na te doen).

Ik heb de sfeer en gebeurtenissen met véél woorden proberen te verwoorden, maar eigenlijk is dit onbeschrijfelijk! Er zijn ongetwijfeld dingen die ik nu vergeten ben te vertellen, maar dit is wat ik voor nu zeker even kwijt wou!

Tot snel,

De Stagiair!

  • 24 September 2010 - 21:28

    Karin:

    weer eens wat anders dan onze koninginnedag, hardstikke leuk voor je om dit mee te maken

  • 24 September 2010 - 22:35

    Angry Pikachu:

    Lekker hoor.
    kan nu al niet wachten tot de 21e :D

    Mazzel

  • 25 September 2010 - 15:17

    Carla:

    Nou volgens mij heb jij meer meegemaakt dan ik deze week. Wel heel leuk om te lezen. Ik zie het voor mij hoe je met je fiets door Barcelona gaat.
    Geniet en groetjes ook aan Sanne.

  • 29 September 2010 - 09:03

    Oma Rie:

    hoi stefan ik lees dat je lekker bezig bent maak barcalona niet onveilig met je tweewieler gr rie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2010

Een eerste terugblik!

07 November 2010

FC Barcelona, Montjuïc & De Paus!

29 Oktober 2010

Un mes ha pasado

03 Oktober 2010

Veel te veel..

24 September 2010

Een bijzonder weekje
Stefan

Stage lopen in Barcelona: - Strand; - Goed weer; - Leuk huisje; - Top werk! - 5 maanden genieten!

Actief sinds 28 Aug. 2010
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 14680

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 30 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: