Un mes ha pasado - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu Un mes ha pasado - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu

Un mes ha pasado

Door: Stefaninbarcelona

Blijf op de hoogte en volg Stefan

29 Oktober 2010 | Spanje, Barcelona

Buenas dias/tardes/noches todos,

Het is nu sinds 3 oktober geweest sinds ik niks meer digitaal van me heb laten horen. Deze maand is er weer veel te doen geweest. Laten we bij het begin beginnen!

Begin oktober moest ik van de dokter hier verplicht even rustig aan doen, ik had mezelf na een gekneusde voet, voor het eerst op mezelf wonen, veel tours geven en genieten van de grote stad een beetje overwerkt. Een weekje volkomen rust verrichte gelukkig wonderen, hierdoor kon er medio oktober weer vol geknald worden qua werk en leuke dingen. De hoogtepuntjes beschreven:

De dag voor mijn 'periode' van rust had ik een avondtour waarbij ik een grote groep IT-ers een uurtje door Barcelona moest gidsen. Ongeveer vanaf het Hilton waar Sanne werkt heb ik ze meegenomen langs de kust en was de eerste keer fietsen in de het donker een feit. Het einddoel: Los Caracoles, het twee-na-oudste restaurant van Barcelona, echt super mooi van binnen. Alsof je honderd jaar terug in de tijd stapt en is het een museum qua alle foto's die er hangen. Cruijf, De Boer, Koeman, Neeskens, Van Gaal maar ook een Robert de Niro, Lenny Kravitz en vele anderen hangen er! Na een flink leuke avond met deze toch best hippe gasten was mijn energiepeil echter dramatisch en begon dus even die rust. (voor een filmpje van de tour:
http://www.youtube.com/watch?v=hJ-AJyXcJak voor een filmpje van Los Caracoles: http://www.youtube.com/watch?v=wrGkxC7KXo4)

Na het werk weer rustig opgepikt te hebben op kantoor en de eerste tourtjes weer gegeven te hebben bleef het weer opmerkelijk warm en mooi. Sinds ik hier nu zit (13 augustus) heeft het welgeteld 2x geonweerd en is het één iets minder mooi weer geweest. De rest van de dagen was het rond het middaguur zó lekker dat er gewoon in t-shirtjes buiten rondgelopen werd. Zelf de afgelopen dagen (EIND OKTOBER!) is het gewoon nog dik 26 graden (26 GRADEN!).

Afgelopen weekend was het dan eindelijk tijd om al deze leuke gebeurtenissen die voor mij en ook Sanne zo vertellenswaardig waren te delen. Climie en de ouders en broertje van Sanne waren hier op bezoek. Na Climie vorige week donderdag opgepikt (met een lading Sate-chips en kilo pepernoten) te hebben van het vliegveld braken er 4 dagen aan waarin we echt van alles hebben gedaan.

Zo zijn we (veel ook met Tim en deels met de ouders van Sanne) wezen fietsen, eten en dwalen door het winkelcentrum, meer fietsen, eten, naar de dierentuin geweest, bij Camp Nou geweest, de buitenwijk bezocht, meer winkelcentra etc. Teveel om op te noemen! Laatste dag wouden we zelf de berg hier op, zal je net zien dat die dag de kabelbaan niet open is vanwege de te harde wind. Mocht de pret niet deren, want daardoor zijn o.a. het zee-aquarium en de ramblas aan de beurt gekomen. Na ook nog met de hele bende naar Los Caracoles geweest te zijn was het korte bezoek en dit onwijs drukke en toffe weekend compleet. Goed te merken dat de tijd op zulke dagen snel gaat. Allemaal bedankt voor het bezoek!

Deze week is dan tegen mijn verwachting in een van de allerdrukte geweest sinds ik hier ben. Ik heb met dit weekend erbij gerekend 8 tours in totaal, over 5 dagen verspreid. Van belringende schoolgroepen tot gillende hockeymeisjes en van erg leuke gezinnen tot verliefde stellen. Blijft interessant die mengelmoes van mensen uit het noorden, midden en zuiden van Nederland en Belgie! Met de tour die ik vandaag gefietst heb, zit ik officieel op 50 tours (waarvan 40 zelf begeleid)!

Dan staat er alweer een leuke week voor de deur, morgen komen m´n ouders langs! Na ze ruim 3 maanden te hebben gemist kan ik ze morgen ook eindelijk oppikken op het vliegveld en het geweldige Barcelona tot leven laten komen vanuit de geschreven en vertelde verhalen.

Oja.. MORGEN GA IK NAAR DE WEDSTRIJD VAN FC BARCELONA TEGEN SEVILLA!

Maar dat slechts even tussendoor. Haha hoe vet is het om eindelijk na al die jaren (vanaf kleins af aan nu ongeveer 20x bij en 3x in het stadion geweest te zijn) nu dan toch een wedstrijd bij te wonen. Na mijn tours richting Camp Nou en de kennis die ik er over heb opgedaan is de nieuwsgierigheid en spanning wel echt op zijn hoogtepunt!

Desondanks dat het een rumoerige maand is geweest heb ik lang niet alles kunnen vertellen, maar dit zijn toch wel weer zo de meest bijgebleven belevenissen. Ik schrijf zeerzeker snel weer een verslag!

Aan grote broer wil ik alleen nog even zeggen dat ik je mis en dat het idee we nu bijna allemaal ergens anders wonen (al is het voor mij maar tijdelijk) toch gek is hoor. Kan in ieder geval niet wachten jullie huisje te bezoeken.

Saludos y besos,
Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2010

Een eerste terugblik!

07 November 2010

FC Barcelona, Montjuïc & De Paus!

29 Oktober 2010

Un mes ha pasado

03 Oktober 2010

Veel te veel..

24 September 2010

Een bijzonder weekje
Stefan

Stage lopen in Barcelona: - Strand; - Goed weer; - Leuk huisje; - Top werk! - 5 maanden genieten!

Actief sinds 28 Aug. 2010
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 14686

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 30 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: