El semana pasado (de afgelopen week) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu El semana pasado (de afgelopen week) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu

El semana pasado (de afgelopen week)

Door: Stefaninbarcelona

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 Augustus 2010 | Spanje, Barcelona

Allemaal!

De afgelopen week was ook zeker niet saai, zal het proberen kort te houden!

Allereerst kon ik na de vorige zondag dus maandag gewoon weer beginnen aan mijn tweede 'werkweek'. Echter hoefde ik in de ochtend niet naar kantoor toe, omdat ik samen met Ser (mede-stagiair) de kans krijg om 3 bezienswaardigheden te bezoeken. O.a. om meer te kunnen vertellen tijdens de tours. We hebben gekozen voor Casa Batlló, een van de door Gaudí ontworpen huizen. Hier heb ik een verslagje over geschreven die ik maandag vanaf kantoor even zal publiceren!

Dinsdag ben ik voor de tweede keer meegegaan met de Camp Nou Tour, deze bestaat uit veel lange stukken fietsen maar is erg leuk vanwege alle voetbalfeitjes die erin voorkomen. De straten waarin je fietst zijn wel erg druk! Deze keer ben ik met de andere gids dan niet naar binnen geweest, maar lekker op een terrasje zitten met ruim 30 graden is ook niet verkeerd! (de zondag van mijn 'eigen tour' was het trouwens 36 graden!).

Op woensdag begon ik toch wel te merken dat het erin hakt als je laat gaat slapen en vroeg op moet. Gelukkig kon ik ondanks de benauwede warmte toch betijds in slaap komen waardoor het energiepeil weer langszaam omhoog ging. Woensdag voor het eerst sinds 10 dagen geen tour gedaan maar hele dag op kantoor gewerkt.

Heb een flinke verantwoordelijkheid voor mn kiezen gekregen, ik mag namelijk de website van Toursinthecity.com bijhouden. Wat dit precies inhoudt komt de komende weken nog wel naar voren. Het is een soort overzichtswebsite voor alle tour-bedrijven in Europese steden.

Donderdag was een gewone dag, zelf de Camp Nou Tour voorop gereden, nog niet de uitleg gedaan.

Vrijdag (gister) had ik na een dag kantoor mijn tweede eigen tour. Het was al bloedjeheet maar daar merk je op de fiets niet heel veel van. Het eerste deel van de tour kwam dicht langs de haven en hier staat ook een groot bord met de actuele temperatuur erop. Bleek het dus 41 graden te zijn, om 16.00 's middags!
Echt bizar warm, gelukkig was het goed uit te houden in de schaduw! Na de tour een leuke fooi gekregen en toen eindelijk WEE.. wait for it..KEND!

Vandaag betijds opgestaan om de eerste twee verslagjes te schrijven en toen besloten om met de Fransman het hele huis grondig schoon te maken. De vloer, kamers, keuken en tafels zijn allemaal onder handen genomen voor een goede 3 uur! Daarna onszelf beloond met een paar uurtjes strand, dus nu heerlijk gebruind en uitgerust op de bank aan het relaxen.

Tot zover alles van de afgelopen weken, "kort" samengevat haha. Check ook zeker even de foto's van m'n appartement'! More to come..

Saludos,

Stefan

Ps: Andere leuke dingen die ik (voor het eerst) gedaan heb:
- Mijn eigen was gedaan!
- Uitgebreid gekookt voor mezelf, gerechten als pasta en spaghetti, maar ook mexicaanse wraps, sandwiches en bloemkool met kip;
- Een rekening geopend in het Spaans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2010

Een eerste terugblik!

07 November 2010

FC Barcelona, Montjuïc & De Paus!

29 Oktober 2010

Un mes ha pasado

03 Oktober 2010

Veel te veel..

24 September 2010

Een bijzonder weekje
Stefan

Stage lopen in Barcelona: - Strand; - Goed weer; - Leuk huisje; - Top werk! - 5 maanden genieten!

Actief sinds 28 Aug. 2010
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 14637

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 30 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: