Fietsen, Feesten en Voedsel! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu Fietsen, Feesten en Voedsel! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Driehuijs - WaarBenJij.nu

Fietsen, Feesten en Voedsel!

Door: Stefaninbarcelona

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 Augustus 2010 | Spanje, Barcelona

Hola Todos!

Gelijk door met waar we gebleven waren, de eerste week werken.

Eerste keer meefietsen: Op de eerste maandag dat ik hier was mocht ik gelijk meefietsen met een van de tours (van Baja Bikes) zoals ik hem later zelf ook zou moeten geven. Na even gezocht te hebben naar het startpunt ontmoette ik mijn mede-stagiaires:

- Ser(kan): Een gozer van 25, van Turkse afkomst en erg relaxed om mee te werken en om te gaan! Gaat hetzelfde traject qua stage lopen als ik, alleen met andere verantwoordelijkheden.
- Agnes: Een leuke meid van 26, werkt al sinds April voor Baja Bikes en is eind September klaar. Werkt mij en Ser in om o.a. haar taken over te nemen.

Het meefietsen was onwijs leuk om te doen! Langs zo'n 12 verschillende stops, 3 uur lang, fietsen en vertellen over de geschiedenis van Barcelona en Catalonië. Ik zal hier niet teveel over uitwijden voor degenen die mogelijk nog eens mee gaan fietsen!

Na deze eerste tour hebben we Dinsdag eigenlijk precies hetzelfde gedaan, om de route al goed te leren kennen! Woensdag zou de eerste kantoordag zijn, maar dinsdag was ik al zo nieuwsgierig dat we (Ser en Ik) een kijkje zijn wezen nemen. Onder leiding van Agnes werden we rondgeleid en men o men: Wat een mooi kantoorgebouw! Eigenlijk is het een appartementencomplex waarin Baja Bikes en een aantal andere NL-talige bedrijfjes zitten gevestigd. De badkamer is bijvoorbeeld nog intact en met vele verschillende welingerichte kamers ziet het er echt super uit. Foto's zal ik binnenkort publiceren!
's Avonds was het tijd voor een feestje, want de Mexicaan was jarig! Na wat gedronken te hebben zij we de wijk Gracia ingedoken, een van oudsher dorpachtige buurt waar de bewoners eens in het jaar alles versieren. 10 dagen lang wordt er feest gevierd in schone en in thema versierde straten. Na 3 bezoeken was o.a. dit heel vet: pleintjes versierd in spookhuis/frankenstein thema, 30 min. keihard tromgeroffel opgevoerd door een groep van 15 man, kleine optredens met rockmuziek/popmuziek in de smalle steegjes en natuurlijk het koude bier!

Woensdag na kort kantoor weer fietsen en daarna de eerste officiele kantoordag. Over mijn bazen zal ik maar niet al te veel uitwijden, je weet tenslotte nooit wie het leest! Toch denk ik dat ik het erg getroffen heb qua collega's in het algemeen. Een goede werksfeer (muziek op, airco, gezelligheid en mooie werkplek) is zeker een feit!

Donderdag was nr. 4 meefietsen met de Total Barcelona Tour (zie ook www.bajabikes.nl > Barcelona, hier staan de verschillende tours beschreven).

Vrijdag was een heftige dag: 9 uur op kantoor, van 10.30 - 13.30 fietsen met de tour (andere gids), kantoor tot 17.00, daarna borrelen was het tijd voor een borrel met verschillende collega's. Dit duurde tot (haha echt waar!) 22.00 's avonds! Daarna, volledig gesloopt, ben ik huiswaarts gekeert, om vervolgens binnen te stappen in het feestje van de Mexicaan! 9 verschillende nationaliteiten (Argentijns, Engels, Amerikaans, Nederlands, Spaans, Mexicaans, Italiaans, Duits & Frans) en nog veel meer mensen waren gepropt in de niet al te grote huiskamer. Na een flinke maaltijd gekookt te hebben en wat energie gespaard te hebben ben ik me gaan mengen tussen alle mensen. Na een bezoek aan de Gracia-feesten was de dag compleet en kon ik (04.00) eindelijk mn bed in!

Dan denk je, dat was vrijdag, dus weekend!? Nee.. het gaat door:

Zaterdag ben ik voor de eerste keer meegefietst met de Camp Nou Tour (langs het stadion van FC Barcelona), samen met Ser ben ik binnengeweest en het blijft nog steeds indrukwekkend om er rond te lopen. De nieuwigheid was er wel af door voormalige bezoeken, toch was het een aangenaam bezoek. Na deze leuke tour van 4 uur stond het volgende 'event' alweer op de planning: Edwin & Nathaly waren op bezoek! Omdat zij lang heen gereisd hadden en ook betijds terug moesten hebben we een paar uurtjes samen gehad. Na gelunchd te hebben heb ik ze een stukje van de omgeving laten zien. Onder andere het geweldige Parc de la Ciutadella en de Arc de Triomph. Na dit bliksembezoek zijn ze weer terug gegaan naar de camping en ben ik van mijn rust gaan genieten!

Dan denk je, ja dat was zaterdag, dus zondag lekker vrij!? Nee.. het gaat door:

In de loop v/d avond werd ik gebeld door Eric (de baas van Baja Bikes) met de mededeling dat er zondag nog een tour openstond zonder gids erop. Ja je voelt hem aankomen.. of ik de tour wou gaan doen, helemaal alleen! Na één seconde twijfelen heb ik gezegd dat ik hem zou gaan doen, maar na opgehangen te hebben begonnen de zenuwen toch een beetje toe te slaan. Hoe ga je na een paar keer meegeweest te zijn als toeschouwer (en info gelezen te hebben) een tour van 3 uur alleen doen!!?

Na slecht in slaap gevallen te zijn maar wel goed geslapen te hebben ben ik zondagochtend mijn eerste eigen tour gaan doen, voor 6 man! Na wat hectiek hier en daar (mensen te laat, 1 verkeerde afslag fietsen en iets langer gefietst te hebben) was mijn eerste ervaring als tour-gids een feit! Het streven was om 1 september volledig inzetbaar te zijn, eerste fietstour was 22 augustus, dus ik was hier best trots op!

Het lange weekend was gelukkig wel gezellig in de uren dat ik thuis was, mede doordat de Amerikanen (voormalige inwoners van mijn kamer) er waren voor 4 dagen. Zij hadden 11 maanden gewoond in Spanje en de laatste weken rondgereisd. Nu was Barcelona de laatste stop voordat zij voorgoed weer naar huis vertrokken. De Amerikanen:

- Alex: Een 25-jarige Amerikaan, was hier voor zijn studie en komt uit het koudste stukje Amerika, nl. Denver, Colorado. Ben hem waarschijnlijk al een keer gepasseerd tijdens de huldiging van Nederland in Amsterdam!
- Steph(any): Een 25-jarige Amerikaanse, same story. Erg vriendelijk en heeft een boel spullen achtergelaten die nog bruikbaar zijn (extra matrasjes, dekens etc)

Over de afgelopen (werk)week zal ik waarschijnlijk vandaag nog een stuk plaatsen, voor nu:

Saludos y besos,

Stefan


  • 30 Augustus 2010 - 16:52

    Stefan.:

    Hoi Stefan ik hoor dat het heel goed met je gaat ik mis je gekwebbel wel knuffels oma rie

  • 09 September 2010 - 17:59

    Oma:

    hoi kanjers het gaat goed in Barcalona met jullie zie ik op de mail heel veel mooi weer en plezier knuffels oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2010

Een eerste terugblik!

07 November 2010

FC Barcelona, Montjuïc & De Paus!

29 Oktober 2010

Un mes ha pasado

03 Oktober 2010

Veel te veel..

24 September 2010

Een bijzonder weekje
Stefan

Stage lopen in Barcelona: - Strand; - Goed weer; - Leuk huisje; - Top werk! - 5 maanden genieten!

Actief sinds 28 Aug. 2010
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 13276

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2010 - 30 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: